سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
منتخب دیگران چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۵۰:۲۵

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت
نیاز کشور به تاسیس بانک دریایی

باشگاه خبری فراساحل: هیچگاه صنعت دریایی برای دولت اهمیت نداشت بنابراین بانک دریایی هم تشکیل نشد این درحالی است که به دلیل مرزهای آبی طولانی باید وزارت دریاداری داشته باشیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، عضو هیئت‌ مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران در چهارمین نشست تخصصی صنایع‌ دریایی که با عنوان روش‌ها و مشکلات تامین مالی در صنایع دریایی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه دریا هیچ‌گاه برای دولت اهمیت نداشته است گفت: در حالیکه ما از بیشترین مرز دریایی در میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برخورداریم اما تازه در فکر این هستیم که برای ساخت یک کشتی 10 میلیارد تومانی چگونه تامین سرمایه کنیم. امید مرادی افزود: وقت و زمان بسیاری صرف شد تا صندوق توسعه صنایع‌دریایی تاسیس شود اما زمانی که این صندوق تاسیس شد موجودی آن تنها 4 میلیارد تومان بود. چگونه با صندوقی با بودجه 4 میلیارد تومانی می‌توان صنعت دریایی را متحول کرد. وی اظهار داشت: اگر امروز اندکی به ایزوایکو سفارش داده می‌شود برای این است که صنعت نفت مشکل دارد و خارجی‌ها ما را با مشکل مواجه کرده‌اند


وی در ادامه با بیان اینکه اگر ایرانی‌ها بخواهند می‌توانند و چون نخواسته‌ایم در دریا کاری انجام نشده است تصریح کرد: صنعت و معدن برای دولت مهم بود بنابراین بانک صنعت و معدن را تشکیل داد کشاورزی برایش اولویت داشت بانک کشاورزی را ایجاد کرد. اما هیچگاه صنعت دریایی برای دولت اهمیت نداشت بنابراین بانک دریایی هم تشکیل نشد این درحالی است که به دلیل مرزهای آبی طولانی باید وزارت دریاداری داشته باشیم. مرادی وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی را یک الگو در زمینه ساخت دانست و گفت: وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی حاکمیتی است اما این سازمان از محل وجوه اداره شده خود برای ساخت کشتی تسهیلات پرداخت می‌کند در حالی که این وظیفه برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران تصریح کرد: اگر چه سازمان بنادر و دریانوردی در دوره اول پرداخت وجوه اداره شده اهلیت مشتری‌ها را نسنجید و مشکلاتی ایجاد شد اما در تجربه دوم خود این کار را نکرد و فقط به شرکت‌های دریایی تسهیلات را پرداخت کرد. مرادی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید معضلات و نیازهای این صنعت را استخراج کنند اظهار داشت: بیش از 80 درصد شناورهای فعال در بخش آفشور خارجی هستند و در این بخش همچنین چاه‌های نفتی کشور نیمه دوم عمر خود را می‌گذرانند که باید بیش از 300 میلیارد دلار هزینه شود تا چاه‌ها به روز شوند. وی با اشاره به لزوم ایجاد بانک دریایی گفت: اگر نتوانستیم بانک دریایی تاسیس کنیم حداقل باید هنگام تفاهم‌نامه با بانک‌ها از کارشناسان مجرب و متخصص دریایی استفاده کنیم.



  کد خبر : 298
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :